fredag 4 januari 2013

Säng säng säng...


Efter två veckor på skumgummimadrass på golvet är detta en underskön syn. Jag riktigt längtar efter att få gå och lägga mig. Idag kom de, våra nya sängar som vi beställde före flytten. Sovrummet ser nästan ut som ett riktigt rum, även om jag drömmer om lite mer färg på väggarna och att byta ut gamla ägarnas gardiner till något mer i min smak.

Dagen har annars ägnats åt besök och besök. Vi har aldrig haft så många spontana gäster på så kort tid förut. Det bådar gott för det sociala livet. Och barnvaktserbjudanden! Jag och maken kommer att få lite mer egentid här i stan.

Idag hakade maken av den fåniga lilla dörren i köket, som öppen täckte handdukarna vid vasken och stängd ofta slängdes upp i sidan på mig då jag stod där och pysslade av något energiskt barn på språng. Samtidigt har den gamla dörren till makens arbetsrum hämtats upp från källaren och hakats i. Och jo, den måste målas, men snart har vi varsitt arbetsrum som man kan stänga en dörr om istället som förut när maken huserade i övre hallen och jag spred ut mina sömnadsprojekt och böcker över hela huset. Det tar sig!

Imorgon kommer vännen Lena och vakar så att barnen inte river stället medan vi åker ut till det gamla och ser om vi kan reda ut vad som ska med i flytten och vad som vi ska göra oss av med. För en hel del möbler får stryka på foten - det märks att vi flyttar till lite mindre och framför allt annorlunda planerat. På tisdag går flyttlasset!

8 kommentarer:

  1. Här finns möbelspekulanter - beroende på vad ni ska göra er av med förstås. Salsmöbler, bokhyllor, sängbord och skåp står högt på önskelistan!

    SvaraRadera
  2. Kul att se att det rör på sig! Jag är förstås lite extra intresserad av allt som har med flyttande att göra just nu...

    SvaraRadera
  3. Ja du Cizzi, det finns nog en del sånt kvar. Salssoffa och salsmatta bland annat. Vi tänkte oss ett come and grab-loppis-event efter flytten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh. När? Vi måste ju planera resa isf!

      Radera
  4. Vete fasen. Typ när vi har sålt... och det verkar dessvärre dra ut på tiden. Men det är en stor och tung 1890-talspjäs. Och en matta på cirka 3x5 meter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soffor har vi flera stycken - men mattan! Mattan!

      Radera
  5. Den är en rejäl sak i rött orientaliskt mönster. Dock är den lite skuren i ett hörn. Förra ägaren hade nog inte lika stor sal. Men vill du ha den så kan du få byta mot lite konsult-tid för nya huset ;-)

    SvaraRadera
  6. Jag har en stor sal - och byter gärna! :)

    SvaraRadera