lördag 5 januari 2013

Packningspanik


Idag åkte vi ut till gamla huset för att försöka reda ut vilka saker som ska med i flyttlasset nästa vecka och vilka saker som vi ska göra oss av med. Vi hade sådana storstilade planer från början om att hinna gå igenom och sortera och packa allt i god tid innan, men så blev det ju inte. Jag drömde till och med om att göra en förteckning över flyttlådor, deras innehåll och kommande placering och att hinna gå igenom barnsaker och sälja/lämna bort innan flytten.

Nu blev det bråttom att tömma alla skåp och hyllor som ska med så de flesta böcker som vi inte redan flyttat staplades raskt i rangliga och  höga staplar på bord och fönsterbänkar. De sista sakerna i köksskåp och kökslådor som inte fann sin väg ner i en flyttlåda rakades raskt ner i sopsäckar. Och återigen har jag förbannat mig själv för att vara en sån samlare och dyrt och heligt lovat att från och med nu ska vi inte låta saker bli stående på det här viset. Särskilt när vi förskräckt tittade ut på vinden fullproppad med bra att ha-saker och möbler som sedan länge ersatts med mer lämpade.

Med en återigen fullastad bil for vi tillbaka till stan, jag med en handsmidd klädhängare med långa taggar i knät och kassar runt omkring mig, för att lösa av vår fantastiska barnvakt, äta lite och nu sitter jag däckad i soffan med värk efter att förmodligen tagit i lite mer än vad som var bra för mig. Maken har åkt ut igen för att fortsätta att tömma skåp och skruva isär bokhyllorna.

Och imorgon är vi inbjudna till grannarna tillsammans med andra grannar för att lära känna dem och låta barnen leka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar