lördag 2 februari 2013

Leva loppan

Den stora faran med att bo stort med massvis med förvaringsutrymmen är att man sparar. Sparar allt. Och man märker inte hur mycket saker det ackumuleras under en tioårs period förrän man flyttar och ska tömma alla dessa utrymmen. Vår tanke var ju att hinna rensa ur innan flytten. Pyttsan! Så när jag fick frågan om jag ville vara med som säljare på en barnloppis var svaret självklart! Och det är mer jobb än man kan tro. Jag har jobbat på i drygt en vecka med att sortera, märka upp och packa mängder med kläder och prylar. Vi har hämtat låda efter låda med kläder och saker i gamla huset. Och idag gällde det!

Inte blev jag av med allt, men ändå. En hyfsad slant blev det över efter att vi delat på lokalhyran och roligt hade vi. Det slår definitivt att själv försöka lägga ut saker till försäljning på nätet. Det blir mycket mer jobb per pryl. Och de saker som kom med tillbaka hem är i alla fall sorterade och prismärkta så det ska nog gå att bli av med en del och det som jag inte tror säljer på nätet ska jag lämna in till välgörande ändamål. Återbruk är bra!

Efter en dag i en skolmatsal är det skönt att komma hem och ladda för kvällen med en rejäl gryta på spisen. Jag älskar min rödemaljerade gryta och de röda detaljerna gör sig lika bra i nya gula köket som förut i det röda. Idag vankas det gulasch och björnbärspaj innan schlagercirkusen drar igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar