söndag 3 mars 2013

Det spirar och spritter

Jag var, efter utevistelsen igår, övertygad om att vädret var minst lika ruskigt idag. Så jag laddade för att gå ut och hämta in ved för att kura framför brasan till kvällen men alla mina fördomar kom på skam. För på vår terass i söderläge sken solen och vinden lurade visserligen runt hörnet, men vilken dag! Fram med cafebordet och cafestolarna.

 Grabbarna undrade efter ett tag vart jag tog vägen och kom ut de också, så det slutade med fika ute. Och ett par varv runt i trädgården där det spirar lökväxter överallt. Jag var tvungen att springa in efter sekatören för det kliade så i fingrarna att börja frisera plommonträdet så att vi kan gå runt hela huset utan att få grenar i ansiktet. Den här trädgården och jag ska nog komma överens riktigt bra. Och om en månad kan man sitta ute utan jacka och ta ett glas vin i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar